TICKETS

Waarom werkt PIPPENS met TICKETS? PIPPENS is laagdrempelig, met de beste ingrediënten, complexe technieken en maximale beleving. Aanschuiven aan THE TABLE omdat je het leuk vindt, niet omdat je het kunt betalen. Aan de andere zijde van THE TABLE is passie en lol de belangrijkste drijfveer en de keuzes zijn kwaliteit gedreven. Daarnaast staan mens en milieu centraal. De waste van het restaurant is minimaal en de ingrediënten/materialen waar mogelijk dier- en milieuvriendelijk. ‘Table d’Hôte’ (eten wat de pot schaft) is daarbij cruciaal, voor de maximale culinaire ervaring. 

PIPPENS is een eenmanszaak, waarbij TEAM PIPPENS tijdens de avonden komt meedraaien en onderdeel is van de menu- en conceptontwikkeling. Er zijn geen vaste openingstijden en we werken uitsluitend met reserveringen. Daarom weet ik precies wanneer wie komt en kook daarom speciaal voor iedere gast. Met als gevolg minimale waste, efficiëntie, controle op de financiën en kunnen wij waar mogelijk aanpassingen maken bij eventuele allergieën. Voor mij zijn allergieën een grote kostenpost zowel financieel als qua tijd, wat we met liefde doen wanneer je zo onfortuinlijk bent. Daarom werken we alleen met allergieën en overtuigingen, en niet met dislikes. Met de PIPPENS GASTROBAR kan ik een scherpere keuze maken voor het thema en ieder menu kan een uitzondering op een allergie kennen. Vanwege de minimale waste en de persoonlijke voorbereidingen vernemen we graag op tijd de wens voor een 0% of BOB arrangement. 

PIPPENS is een uniek concept en over onze keuzes zijn wij transparant. Ik (Pepijn) werk daarbij lange dagen (niet ongebruikelijk in de horeca of als ondernemer) en doe dat met heel veel plezier. Het blijft een tof gevoel dat je aan mijn tafel wilt aanschuiven om ons menu te komen proeven. Daarbij leggen wij voor onszelf de lat hoog en is het doel om deze iedere keer te verhogen. Onze keuzes staan uitgebreid beschreven op de PIPPENS website of je kunt in CONTACT komen met een vraag.

Als gast vervul je een belangrijk rol aan THE TABLE, een top avond ligt voor een belangrijk deel in jouw handen. Daarom leggen wij ook de lat hoog voor de gast. Om de verschillende lagen in het menu te snappen is het prettig om een beetje foodie te zijn of dat je het in ieder geval heel tof vind om in gezelschap aan te schuiven en je avond in onze handen te leggen. Het kan daarbij de voorpret verhogen om de food-series te kijken die we als tip bij een menu geven. Het is ook niet gek om na te denken of het gezelschap waarmee je aanschuift het eigenlijk wel leuk vind, ik begrijp dat de fixed price verleidelijk is voor een groep, maar voor sommige keuzes van PIPPENS moet je open staan. 

Met de aanschaf van een TICKET ga je als gast een commitment aan. Op de gereserveerde avond schuif je op de afgesproken tijd aan, zodat wij het verhaal met de hele tafel kunnen starten. Het TICKET is daarbij niet te retourneren, wij treffen voorbereidingen voor jou en een andere gast zal niet aan kunnen schuiven aangezien we vaak voor langere tijd volgeboekt zijn. Een TICKET op een latere datum inzetten in geval van overmacht kan uiterlijk 10 dagen van tevoren, zodat ik nog de kans heb om de datum opnieuw aan te kunnen bieden en we in ieder geval de voorbereidingen kunnen aanpassen. Binnen de 10 dagen is een nieuwe datum alleen mogelijk wanneer ik het TICKET nogmaals kan verkopen. Uiteraard is een TICKET over te dragen (afwijkingen in het menu in overleg). Voor een restaurant is de ‘no-show’ een belangrijke kostenpost en reken erop dat dit verrekend wordt in de prijs. Met een TICKET hoef ik dit dus niet. Daarbij hoef je wanneer het diner afgesloten is, niet te wachten op de rekening.

Corona legt druk op ons concept. Dat is natuurlijk ten eerste financieel, met een maximale bezetting van 50%. Ik heb de keuze gemaakt om de prijzen in lijn te houden van ons uitgangspunt, maar je begrijpt dat dit wel een beetje pijn doet. Doordat aan THE TABLE minder gasten aan kunnen schuiven is het voor de sfeer erg belangrijk dat de tafels vol zijn, maar ook dat je als gast net als wij de spelregels serieus neemt. PIPPENS neemt de verantwoordelijkheid bij een annulering vanwege klachten van mijzelf of TEAM PIPPENS en zal het TICKET retourneren (of het TICKET is in te zetten voor een andere avond, daarbij help je ons). Als gast rekenen we erop dat bij eventuele klachten vanuit jezelf of huishouden, dit serieus neemt. Net als normaal komt het TICKET te vervallen of is over te dragen, waarbij ik uiteraard mijn best ga doen om nieuwe gasten te vinden (in dat geval is het TICKET wel op een ander moment in te zetten). Gelukkig is de kans op overdracht van corona minimaal wanneer je jezelf aan de maatregelen houd. In het geval van een lockdown is het TICKET op een ander moment in te zetten. Samen moeten we het beste maken van de huidige situatie en wij denken dat THE TABLE by PIPPENS dé plek is om te genieten in een periode waarbij dit niet altijd vanzelfsprekend is.